HTML

Leszokom a cigiről, és kész

Friss topikok

  • bobomacleod: Olvasd el az én sztorimat. Hátha segít :D cigistop.blog.hu/ (2014.04.23. 11:55) Füstölgés tovább
  • Rettenet6: @TheRminator: Te meg ne úgy prédikálj, hogy nem ismersz. Amikor gyerekkel jönnek az utcán, mindig ... (2013.11.22. 12:26) Bevezető

Archívum

06.
november

Bevezető

Rettenet6  |  13 komment

Mindenhova kell egy sablon bevezető. Kezdjük azzal, hogy női blogoló vagyok.

Ez a "szokj le"- dolog a cigiről szól. Sose drogoztam, és sosem ittam függőség szerűen, de kitudja, kinek segít még. (Ha segít). Ja és hogy félreértések ne essenek, a drogot még ki sem próbáltam. Egyiket sem.


Sokszor próbálkoztam már a leszokással. Vannak mindenféle gagyi módszerek, de ha nem tudsz magadon uralkodni, ha elfog a rohadt ösztön, hogy KELLKELLKELL MERT... De rá kell jönnünk, hogy mert miért? Ilyen gyengék vagyunk?

Most húzzanak a nemdohányosok a jó búsba, nincs szükség az ő véleményükre, köszönöm. Nem kellenek a rohadt előítéletek, mert a dohányzás nem bűn, mindenki úgy cseszi szét magát, ahogy akarja, de idővel rá kell döbbennünk, hogy: Na de mi lesz az életemmel? Ott a család, a barátok, ott van mindenki, és ezt csak úgy eldobnánk magunktól. Csak azért, hogy párszor nyugodtabbnak érezzük magunkat. 
Én speciel az érzelmeim elől menekülök folyton. jó, persze, akkor is rágyújtok, amikor ott vannak a haverok és megkínálnak egy szállal, vagy nem akarok "kilógni a sorból", hogy kimegyünk rágyújtani, és mindenki rágyújt, csak én nem. 
Ha nem dohányzok és szar a kedvem, csak sírok, mint egy kisgyerek, ez így volt, mielőtt elkezdtem volna. Ha túl sok rossz történik velem, akkor megesik, és nem vagyok már annyira taknyos tini, hogy ezt bárki is elnézze. Nemrég érkeztem igaz a felnőtt korba, de hát elég gagyi, ha elbőgöm magam az utcán.
A másik meg a fékezhetetlen dühöm- ha ideges vagyok, olyanokat is megbántok, akiket nem akarok, és ezt utálom. Amikor kimondom, abban a pillanatban megbánom, de olyankor sokszor már nincs bocsánat.

Ezért dohányzom. Hogy ha elszívom azt a szálat, utána mosolygok, mint egy báb, igaz, lehet belül szarul érzem magam, de nem sírok, nem őrjöngök. Nyugtató.

Címkék: dohányzás leszokás

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szokj-le.blog.hu/api/trackback/id/tr675617864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheRminator 2013.11.21. 14:17:38

"dohányzás nem bűn, mindenki úgy cseszi szét magát, ahogy akarja"

És más miért szagolja a füstödet? Miért kell a 7 éves kisgyerekemnek az utcán cigarettafüstöt szívni? Majd akkor prédikálj, ha zárt helyen magatokban dohányoztok. Amig másokkal megosztjátok a cigifüstöt, addig ti húzzatok a búsba.

Én 1982-től 2006-ig dohányoztam. Azóta nem. Csak egyszer kezdtem bele a leszokásba. És volt akaraterőm. Megcsináltam. Szánalmas, mikor valaki nyafog, hogy nem tud leszokni.

s 2013.11.21. 14:33:24

"Én speciel az érzelmeim elől menekülök folyton. jó, persze, akkor is rágyújtok, amikor ott vannak a haverok és megkínálnak egy szállal, vagy nem akarok "kilógni a sorból", hogy kimegyünk rágyújtani, és mindenki rágyújt, csak én nem."

Soha nem dohányoztam. A haverokkal kimegyek, ha cigiznek - mert például jó a társalgás és nem akarok kimaradni belőle - nem kínálnak, nem gyújtok rá, szívom a kibaszott füstjüket, de udvariasak legalább és nem rám fújják. Miért nem akarsz kilógni a sorból? Az néha nem olyan rossz. Én kilógok, ha máshogy nem megy. Nem szándékosan, csak úgy. Azt teszem amit akarok, mert szabad vagyok, és nem azt, amit mások várnak tőlem. Légy szabad! Mámorítóbb érzés a kábítószernél is, ezt úgy mondom, hogy azt sem próbáltam ki soha.

mennyémá 2013.11.21. 14:49:59

Ahhoz képest, hogy direkt lett kérve, hogy nemdohányzók maradjanak kussban, eddig csak nemdohányosok bírtak beleszólni.
Idejét sem tudom, mióta dohányzom, vagyis dohányoztam. Egyszer jópár éve volt egy 2-3 éve nemdohányzó időszakom, aztán ezért-azért visszaszoktam. Most 1 éve átálltam e-cigire. Soha egy szavam se volt a dohányosokra és most sincs. Nem zavar, és próbáltam, próbálom úgy szívni a magamét, hogy másokat nem zavarjak vele. Azzal meg ne jöjjünk, hogy az utcán beszívod, mert nem. 5 méterről csak a pipás kolléga pöfékelését érzem, vagyis utcán erre nem kéne hivatkozni. Nem mellékesen, annyira tetszik, hogy a sok antidohánynáci ha megérez egy finom pipadohány illatot, akkor nem győzi szimatolni. Szal egyszerűen nevetséges a sok majom antidohánynéci műbalhézása.

Doomsday Killer 2013.11.21. 15:34:32

@mennyémá: Ámen.
(imadom amikor fesztivalra betoljak a gyerekeket babakocsival a tomegbe es fel vannak haborodva "hogydehat en gyerekkel vagyok es itt ne dohanyozzon senki")

stoppos76 2013.11.21. 16:25:38

@TheRminator: És ezt hogy gondolod elérni most, hogy az összes zárt térből ki vannak lökve a dohányosok?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.11.21. 17:09:58

Évekig próbálkoztam a leszokással. Kb 6 hetet kell kibírni, az maga a pokol. Utána enyhül, egyre jobb lesz. Ha vége a dührohamoknak, akkor tudod, hogy leszoktál. Ilyenkor jobb elkerülni a bulizós cigizős helyeket.

seldon.h 2013.11.21. 17:46:16

30 év és napi 2.5 doboz cigi után , első leszokási kisérletre nállam nagyon bejött az e-cigi, 1-2 napig csak nikotinos, aztán váltva nikotin nélkülivel, 3-4 nap után már csak nikotin nélküli. Meglepő módon a nikotin nem hiányzott, csak a mozdulat . Ennek több mint féléve, és bár a nikotin nélküli e-cigivel pöfékelgetek, de sem a nikotin, sem a cigi nem hiányzik.

mennyémá 2013.11.21. 18:29:38

@seldon.h: konkréte engem zavar a cigi íze. azé is amelyiket éveken át szívtam. (nem a szaga, az íze)

ledo76 2013.11.21. 18:31:53

@mennyémá: Te nem érzed, de kurva szar rossz szélirány vagy szélcsendben egy dohányzó mögött az utcán haladni. Vagy egy láncdohányos fölött lakni aki az ablakban, teraszon pöfékel (és még rá se szólhatsz). Egyébként meg ha zavarja mások véleménye ne legyen kommentelhető, meg kerülje az ostoba frázisokat, hogy ez a magánügye nem zavar másokat.
@stoppos76: Látod viszont ez tök jogos. Agyrém, hogy a kocsmákból kitiltották, dohányzószalonokat megszüntették, mert oda csak tényleg az ment aki akart. Most nem laknék kocsma közelében.

mennyémá 2013.11.21. 18:46:37

@ledo76: olvass, írtam, hogy nem dohányzom már, vagyis visszatért a szaglásom. Éppen ezért érzem, ha körülöttem dohányoznak. Viszont vagyok annyira toleráns, hogy nem hozom lépten-nyomon mindenki tudtára. Persze elképzelhető olyan eset amikor már engem is zavar, olyankor ellenlépéseket teszek. de próbálom nem arrogáns kioktató módon tenni.
Meg kéne maradni az élni és élni hagyni elvben. Mindkét tábornak.

mindenannyi 2013.11.21. 19:44:13

Szia posztoló! Ezt a bejegyzést én is írhattam volna, kb. 4 hónappal ezelőttig. 20 év dohányzás után (napi uszkve 1 doboz) után első próbálkozásra sikerült letennem a cigit. Azóta nagyon sokan kérdezték, hogy "hogy csináltad?" A válasz hihetetlenül egyszerű: nem gyújtottam rá! Viccnek hangzik, pedig nem az.

Na jó, volt mankóm is: Alan Carr könyve hihetetlenül sokat segített. Ha nem olvastad még, melegen ajánlom, megéri a pénzt! Ne hallgass azokra a nemdohányzókra, akik csak ócsárolni és prédikálni tudnak, mert nem segítenek csak hátráltatnak. (Legalábbis szerintem azért még soha nem szokott le senki, mert a neten egy idegent idegesít, ha valaki cigizik az utcán, vagy meg bunkó a dohányos szomszédja).
A saját szempontjaidat vedd figyelembe: az egészségedet, az anyagi helyzetedet, a saját illatodat és a lakásodét, stb. Leszokni nagyon-nagyon megéri, csak a legtöbb dohányos fél tőle, mert azt hiszi, elveszít valami roppant fontos dolgot az életéből, ha leteszi a bagót. Na, ez a nagy tévedés.

ledo76 2013.11.21. 22:56:29

@mennyémá: A dohányosok 95% nem is érti, hogy mást zavar-e. Persze nem egyformán, a prosztó (ez a kisebbség), leszar mindent és mindenkit, az értelmesebbje betart bizonyos szabályokat, de nem gondolja, hogy ez mennyire zavaró tud lenni. Nagyon nem egyforma a mérleg két serpenyője, ezért ez nem csak simán tolerancia kérdése a nemdohányzók részéről.

Rettenet6 2013.11.22. 12:26:57

@TheRminator: Te meg ne úgy prédikálj, hogy nem ismersz. Amikor gyerekkel jönnek az utcán, mindig kikerülöm őket. Én az a "jó" dohányos vagyok. Ha füstölök, elvonulok azoktól, akik nem dohányoznak és ha van mellettem valaki megkérdezem, hogy zavarja-e.
süti beállítások módosítása